Založ si blog

Tretí deň vo Francúzskej Polynézii

Streda, 7.12.

Znova som vstal okolo 05:30. Klasicky som ešte driemal približne do 06:00 kým som začal s nejakou svojou aktivitou. Následne som začal s obliekaním, popravením postele, osobnou hygienou. Išiel som skontrolovať botasky či už sú suché. Samozrejme, že neboli, keďže v noci zrejme trochu spŕchlo. Tak to bolo hneď s rána pomerne nepríjemné prekvapenie. Tak som mrzuto zatvoril dvere vedúce na terasu, zatvoril vchodové dvere a hajde sa najesť na raňajky. Keď som odchádzal s raňajok, tak som sa pre istotu opýtal, že o koľkej sa mám prichystať na odchod. Ak si dobre spomínam, tak sme odchádzali o 08:30. Odo mňa z hotela sme okrem šoféra odchádzali spolu s 1 japonským párom, ktorý tu bol na medových týždňoch. Keď sme odišli, po ceste sme zobrali ďalších 5-tich ľudí, takže nás turistov bolo nakoniec 8 + šofér a sprievodca v 1 osobe. Po ceste sme sa zastavili v miestnom obchode po vodu a nejaké drobnosti na jedenie. Následne sme už definitívne vyrazili na cestu. Ako prvú zástavku sme mali na prírodnej rozhľadni. Mikrobusom sme zastavili niekoľko metrov pod vrcholom tejto rozhľadne, kam sme následne vyšli po vlastných. S tejto rozhľadne sa nám naskytol pohľad na mesto Papeotai a nádherný výhľad na tyrkysovo modré pobrežné vody, šíry oceán a dovnútra zálivu Opunohu. taktiež sme mali výhľad na môj hotel Hilton Moorea Lagoon Resort & Spa. Ďalšou zástavkou bola malá plantáž, na ktorej sa pestovali ananásy. Sprievodca nám rozprával samozrejme o ananásoch, o ich pestovaní, zbere, vývoze a podobne. Prakticky, že čo sa robí v priebehu roka. Po chvíli si všimol moje malé tetovanie na ľavom predlaktí a začali sme sa o tom baviť. Ukázal som mu ďalšie 2 motívy, ktoré si ešte chcem dať vytetovať. 1 na ľavé rameno a ďalšie na pravé lýtko. Približne po 10-15-tich minútach sme sa vydali k Mount Tohivea. Cestou k tomuto vrchu, sme sa zastavili v malom obchode s lekvármy. Tu sme dostáli na ochutnanie s piatich druhov lekvárov. Lekváre mi celkom chutili. Samozrejme, že chutili úplne inak než naše lekváre. Povedal by som, že v ich lekvároch bolo menej umelého cukru než v našich. Po tejto zastávke sme sa presunuli k Mount Tohivea, ktorý je vysoký 1 207 metrov a tým pádom je aj  najvyšší bod, vrch ostrova Moorea. Odtiaľto sme mali nádherný výhľad na obidva zálivy – záliv Opunohu a Cookov záliv a aj na všetky 3 „ostrovné výbežky“. A nakoniec sme sa vybrali k archeologickému nálezisku pôvodných obyvateľov. Sprievodca sa tu pustil do rozprávania o vykopávkach, ktoré sa robili na danom mieste. Ukazoval kde sa nachádzali jednotlivé budovy v danej osade. Chrám, v ktorom sa konali ľudské obety a následne sa konzumovalo ľudské mäso, malé domčeky obyvateľov dediny. Neďaleko sa nachádzal malý potôčik, ku ktorému sme sa vydali po vyznačenom chodníku. Keď sme sa vrátili od potôčika, zastavili sme sa v malom obchode, kde sa predávajú/predávali čierne perly. Pani nám rozprávala o týchto čiernych perlách, ako dlho trvá „výroba“ perly perlorodkou, čo to vlastne perla je. Keď sme už aj tu skončili, vydali sme sa každý na svoj hotel. Sprievodca nás samozrejme odviezol každého do jeho hotela.
Keď sme dorazili na môj hotel, vystúpil som a išiel rozmeniť peniaze na menšie, kedže mi sprievodca nemal vydať. Na hotelovej recepcii mi bez problémov rozmenili 10 000 francúzskych pacifických frankov. Keď mi rozmenili peniaze, zaplatil som sprievodcovi, podali sme si ruky, pozdravili sme sa a každý sme išli svojou cestou. Ja som si zobral kartu od izby a išiel sa najesť.
Keď som sa najedol, prezliekol som sa do plaviek, zobral som si potápačské veci a išiel som si zaplávať do vôd Tichého oceánu.Po pár minútach plávania medzi koralmi a rôznofarebnými rybkami som si všimol nejaký plochý plávajúci objekt. Po lepšom pozretí som zistil, že je to nejaký druh rajy. Tak som sa rozhodol, že ju budem pár metrov sledovať. Takto som ju sledoval približne 25 metrov.  Po asi polhodine plávania sa mi už nechcelo, tak som išiel naspäť do svojej chatky, kde som si v kúpeľni opláchol nohy a šľapky od piesku. Následne som si išiel zaplávať k sebe do bazénu, počúval som hudbu, pozrel som si nejaký film. Podvečer som sa vybral na menšiu prechádzku po areáli hotela, blízkej pláži a pozrel som si západ Slnka. Keď som sa vrátil s prechádzky, išiel pod sprchu a následne spať. Takto som strávil stredu.

Johny Benčík

27.07.2017

Včera večer som si dal za úlohu zistiť, že čo poháňa v „love extrémistov“ našu „Bielu vranu“, uja Johnyho Benčíka. Osobne by ma zaujímalo, že koľko tých „fašistov“, „nacistov, „extrémistov“ sedí vo väzení na 15, 20 a viac rokov. Koľkých „proruských žoldnierov“ objavil a zverejnil? Prečítal som si [...]

Druhý deň vo Francúzskej Polynézii.

12.02.2017

Utorok, 06.12. Vstal už po 05:00, takmer na 100% oddýchnutý. Pár minút som ešte ostal ležať na posteli a rozmýšľal, či je to skutočnosť. Pozrel som sa na mobil koľko je hodín. O chvíľku na to som sa pozrel, že koľko hodín mám na notebooku, keďže som si myslel, že mám chybný časový údaj. Na notebooku som mal slovenský čas, takže mi to nejako extra nepomohlo. Ale [...]

Prílet do Francúzskej Polynézie

11.02.2017

Pondelok, 5.12. Okolo 05:15 sme konečne pristáli na Tahiti, vo Francúzskej Polynézii. Pristáli sme po približne 9,5 hodinovom lete na medzinárodnom letisku Fa’a’ā International Airport (PPT – označenie letiska.), v hlavnom meste Polynézie, v meste Pape´ete. Po vystúpení s lietadla som sa vydal do príletovej haly. V tom momente som si ešte neuvedomoval, že som už [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 15742x
Priemerná čítanosť článkov: 2624x

Autor blogu

Kategórie